klantcasus

Bouwtechnics

De achtergrond

In Augustinusga is Bouwtechnics gevestigd. Een snel groeiend bedrijf dat zich richt op het auto- en robotiseren van productieprocessen. Het bedrijf heeft klanten in heel Nederland en kenmerkt zich door de doeners-mentaliteit en het ontwerpen van klantspecifieke oplossingen.

De vraag

Josper Bouwer is de 2e generatie van het bedrijf en heeft onlangs het stokje overgenomen van zijn vader. Het bedrijf kende een reactieve dienstverlening had en een diversiteit aan werkzaamheden. Dit resulteerde in druk zijn met verkeerde zaken, inefficiënt werken en slecht opbouwen van referenties. Kortom: verkeerde drukte. Met de overname, de groei en de ambities was de vraag om het bedrijf een duidelijkere propositie te geven.

De aanpak

Met een nulmeting werden zowel de huidige propositie als processen in beeld gebracht en gezamenlijk beoordeeld. Op basis van een interactieve sessie werd er gezocht naar de kern van het bedrijf. Op basis van deze kern zijn alle elementen van de nulmeting opnieuw beoordeeld en bijgesteld. Samen met de missie, visie en kernwaarden ontstond er een mooie evolutie van het bedrijf met een duidelijke propositie, een op detail aangepast organisatiemodel en met nieuwe klantsegmenten. Tot slot zijn er focuspunten aangebracht om daarmee de daadwerkelijke implementatie te borgen. Sindsdien zal Bouwtechnics onder de slogan ‘Industriële baanbrekers’ de markt opgaan en kansen, klanten en beslissingen terugvoeren op dit thema!

 

De ervaring

Josper omschreef het proces als volgt:

Als aan het water gevestigd bedrijf leek het een logische stap om met de Bakenmeesters in zee te gaan. Samen hebben we gekeken welke kant we op willen en daarna wat de stip op de horizon is. Hieruit ontstaan concrete stappen die je als ondernemer nodig hebt. Erik en Karin zijn toegankelijk, prettig in contact en bovenal ter zake kundig. We hebben de samenwerking als fijn en zinvol ervaren en sluiten niet uit dat we in de toekomst eventueel nog eens samen aan boord gaan.

Josper wilde zijn eigen identiteit aan het bedrijf geven en zocht naar hoe hij deze verandering tot stand kon brengen. Bouwtechnics is groeiende en wil de dienstverlening uitbreiden om nog beter aan de klantvraag te kunnen voldoen. Bouwtechnics wil de klanten aantrekken die bij het bedrijf en de manier van werken passen. Voor de groeistrategie was Josper op zoek naar een duidelijke koers en het aanbrengen van focus op productieprocessen.

 

https://www.bouwtechnics.nl/